"אנחנו מתבססים על ערכיים יהודיים בלי קשר לצד השני"

איתי גדסי 3 Comment on "אנחנו מתבססים על ערכיים יהודיים בלי קשר לצד השני"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, השיב בשעת שאלות בכנסת לשאלות חברי הכנסת • על מצב השבוי אברה מנגיסטו אמר: "עד שהצלב האדום לא יועל לבדוק את הנעדרים, המצב בעזה לא ישתנה"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במליאת הכנסת התקיימה שעת שאלות לשר הביטחון, אביגדור ליברמן. בין השאלות שנשאלו עלה גורלו של האזרח השבוי, אברה מנגיסטו ונושאים נוספים העומדים על הפרק.

במענה לשאלתו של ח"כ יוסי יונה בעניין אברה מנגיסטו. אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "בשבי של חמאס נמצאים שני חיילים ושני אזרחים. עד שלא נקבל את הזכות האלמנטרית שלפחות צלב אדום יבקר את השבויים לא יהיה שינוי במצב בעזה".

בעקבות ניתוק הקשרים של מדינות ערב עם קטאר אמר השר: "ברור לכולם, גם במדינות ערב מבינים הסכנה היא לא הציונות אלא הטרור. החשש שלהם הוא מפני טרור אסלמי קיצוני. אין ספק שזה פותח אפשרויות לשיתוף פעולה במאבק בטרור. גם מה שטראמפ מקדם הוא קואליציה נגד טרור. מדינת ישראל יותר פתוחה לשיתוף פעולה הכדור בצד השני".

במענה לשאלתו של ח"כ מאיר כהן בעניין שימור היתרון היחסי הצבאי של מדינת ישראל בעקבות עסקת הנשק של ארצות הברית עם ערב הסעודית, אמר: "טיפלנו בעסקה לפני שהיא נודעה לציבור. צריך ללבן בפורמים סגורים ולא בצורה פומבית. תפקידנו לא למנוע עסקאות. תפקידנו לשמר את הפער האיכותי".

במענה לשאלתו של ח"כ מיכל רוזין בעניין מאחז הבלאדים. אמר שר הביטחון: "אין ספק שנוער הגבעות מכתימים את כל מפעל ההתיישבות. צריך שולחן עגול עם כלל הגורמים; צבא, משטרה, פרקליטות ובתי המשפט".

במענה לשאלתו של ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא בעניין העומס במעברים, אמר: "אני יכול להצטער ולהסכים שיש מקום לשינוי אדיר לטובת כולנו. יש היום שלוש רשויות שונות שמפעילות את המעברים. הגשתי הצעה שתהיה רשות אחת בלבד כדי להקל במה שאפשר. ממש עכשיו הוחלט כי מעבר אלנבי לירדן יפעל 24 שעות כדי להקל על עומס".

במענה לשאלתו של ח"כ חיליק בר בעניין אלימות חרדים קיצוניים כנגד חיילים אמר שר הביטחון: "צריך תכנית שתכלול את כל הגופים, פרקליטות בית משפט משטרה וצבא, שכולם ייקחו את זה ברצינות ויתייחסו לחומרה. עוד אין מספיק סנכרון כדי להתמודד עם התופעה".

במענה לשאלתו של ח"כ אברהם נגוסה מדוע לא מפסיקים את ביקור המשפחות לאסירים הביטחוניים עד ביקור הצלב האדום אצל אברה מנגיסטו, אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן: "יש הבדל, אנחנו מדינה מתוקנת והם ארגון טרור. אנחנו חתומים על אמנות ומתבססים על ערכיים יהודיים בלי קשר לצד השני. יש יחידה שלמה במשרד הביטחון שכל מה שהם עושים זה בסוגיית הנעדרים. מהבוקר עד הלילה. לא חסכנו מאמץ. בסופו של דבר נביא את כולם חזרה לכאן. זה לא המקום לפרט את כל המגעים, אין מאמץ שלא עשינו. אין רעיון שלא בדקנו. יש כיוונים חדשים מקווה שיישא פרי".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    ליברמן שכח שיהדות זה לשמור תורה ומצוות – חבל

  2. 2

    ליברמן זה כופר ואפיקורוס ומגלה פנים בתורה שלא כהלכה עיין כתבות נוספות על פרשנותו לפרשות בתורה בנושא "מלחמת מצווה וכדו' העיקר להטיף מוסר הוא יודע מנסה להתייפיף עליו נאמר הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו והרי הוא בכלל כת החנפים והשקרנים……….

  3. 1

    אצל ליברמן ערכיים יהודיים הם תבוסתנות בהקשר הערבי ודיקטטורה סובייטית קומניסטית בהקשר החרדי וכמובן סל קליטה ע"ח היהודים הטיפשים